Vientiane

24 januari 2012 - Vientiane, Laos

Hallo allemaal,

sinds vanochtend  een uur of 10 (wat in Kuala Lumpur 11 en bij jullie 4 uur is) ben ik in het land waar het allemaal om begonnen is: Laos! En ik vind het nu al geweldig.

Ik heb de afgelopen nacht erg beroerd geslapen. Zal vast iets met het vroeg moeten opstaan te maken hebben... Ik was al om 2 uur klaarwakker. Uitieindelijk ben ik er maar gewoon uit gegaan en heb uitgecheckt. De taxi was snel geregeld en dus was ik meer dan op tijd op de luchthaven.

Het was nog wel even een gedoe om het land in te komen: je moet langs drie mensen om een visum te krijgen en natuurlijk flink wat dollars achter laten, maar uiteindelijk mocht ik er in. Heb ik al weer zo'n mooie sticker in mijn paspoort....

De luchthaven ligt maar 4 kilometer van de stad , dus ik was in een vloek en een zucht bij het hotel. En die had ik weer goed uit gekozen. Geweldig hotel: het kost wat maar dan heb je ook wat. Ik ben net even rond gelopen en de stad is erg leuk. Het mag dan wel de hoofdstad van Laos zijn en de stad met de meeste inwoners, maar dat zou je als je hier rondloopt niet zeggen. Het is nogal ingeslapen. Het voelt meer als een dorp. Maar dat is juist wel leuk. De rest van Laos schijnt nog rustiger te zijn. Ik ben benieuwd.

Morgen ga ik eens op mijn gemakje wat bezienswaardigheden af. Ik heb al meerdere tempels gezien. Waaronder eentje tegenover mijn hotel. Dus dat moet goed komen :)

O ja, de temperatuur is hier aangenaam. Een graad of 25.

Groeten, Tanja

1. Eva Beekman:
    24 januari 2012
    Klinkt goed: een rustige stad, lekker temperatuurtje. En al die tempels moeten op jou wel een goede invloed hebben. Je wordt straks nog boeddhist, joh.
    Fijne dag,
    Eva
  2. Ellen Vis:
    24 januari 2012
    Lekker temperatuurtje! Knap hoor zo in je eentje reizen. Als je je paspoort wilt houden bij het verlengen, dan kan dat alleen maken ze er gaten in. Vraag of ze om je mooie sticker heen willen knippen.
    Veel plezier bij het tempels (en mensjes) kijken :)
    Ellen x
  3. Attie schokker:
    24 januari 2012
    ziet er goed uit ga er van genieten
  4. Wim Wisse:
    Tanja,
    Eindelijk in 'het beloofde land'. Een voordeel van het slecht slapen was natuurlijk wel dat je de twin towers nog eens goed heb kunnen bekijken. Geniet van Laos.
    Groet, Wim