Phonsavan

28 januari 2012 - Phonsavan, Laos

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels beland in Phonsavan of Xieng Khuan. De vlucht was een half uurtje. En daardoor ook niet zo hoog. Was wel leuk om naar beneden te kunnen kijken. De luchthaven van Vientiane is al niet erg groot, maar deze is echt piepklein. Maar je moet wel langs een soort van douane. En de meneer daarachter schrijft zo ongeveer je hele paspoort over in een heel groot schrift.

Voor die douane stonden allerlei mannetjes van hotels om je gratis naar de stad te brengen. Dus ik heb degene opgezocht met het bord van het hotel waar ik min of meer van plan was om te gaan overnachten. De kamer zag er prima uit, dus ik ben er voor gegaan.

De taxi-meneer bleek (uiteraard) wel een reisbureau te hebben en sprak me net op straat al aan of ik al iets geboekt had. De reden om hier te zijn is namelijk een vlakte met enorme kruiken en ik heb al minstens 10 reisbureautjes annex cafe annex winkel gezien die een excursie daarnaartoe aanbieden.

Maar ik wil eerst even rondshoppen, dus hij moet nog even wachten. Ik was van plan om hier 4 nachten te blijven. Maar in het stadje (dorp?) zelf is verder niet zo veel te doen. Dus 3 nachten lijkt me nu meer dan voldoende. Het plan is nu om dinsdag naar Luang Prabang te gaan met de bus (9 uur). Maar dan kan nog veranderen.

Groeten, Tanja

1. Attie schokker:
    28 januari 2012
    je hoeft nietbang te zijn dat je erniet heen om kruiken te zien elisa moet alweer aan de prednison groetjes van elisa ma en tante leen mocht ik niet vergeten
  2. Adriaan:
    28 januari 2012
    Hoi Tanja wat zit in die kruiken?

Groetjes A3aan.