Krabi-stad

13 februari 2012 - Krabi, Thailand

Hallo allemaal,

vanochtend ben ik op de lokale bus naar Krabi-stad gegaan. Die bus is een soort klein vrachtwagentje, waarbij in de laadbak twee banken zijn gemaakt. De chauffeur kon nog beter racen dan die in Laos (zie: de rit naar Luang Prabang). Alleen heeft deze weg wat minder bochten en dus gaat hij vooral heel erg hard. Doodeng. Ik dacht echt minstens 10 keer dat we om zouden vallen. Ik werd zelfs misselijk. En dat is een knappe prestatie van de chauffeur, want ik heb helemaal geen last van reisziekte (zelfs niet bij windkracht 9/10 met een veerboot over de Noordzee). Maar uiteindelijk ben ik dus heelhuids in Krabi-stad aangekomen.

De stad zelf stelt niet zo heel veel voor, maar het is na 3 weken wel leuk om een plaats te zien die niet toeristisch is. In de gids zag ik dat dit deel van Thailand voor 40% uit moslims bestaat, maar daar merk je in Ao Nang helemaal niks van. Daar lopen vooral Zweden. Sterker nog: ik word overal in het Zweeds aangesproken. Nou is mijn haar wel weer een stuk blonder geworden door de zon, maar volgens mij zie ik er niet echt Zweeds uit. Maar zelfs Zweden zien me aan voor een Zweedse. Apart.... Hier in Krabi kun je wel zien dat het voor een groot deel moslim is: veel vrouwen met hoofddoekjes en her en der bordjes met halal.

Krabi zelf valt niet zo heel veel over te vertellen. Zoals ik al zei het stelt niet zo heel veel voor. Ik ben al langs de rivier gewandeld en gewoon door de stad. Ik zit nu even bij te komen bij een koffietentje (met wifi) en zo dadelijk ga ik nog even terug naar een leuk winkeltje dat ik heb gezien. Er schijnt ook nog een overdekt (dus koel) winkelcentrum te zijn, maar dat heb ik nog niet ontdekt.

En dan straks nog even ergens lunchen en dan weer met de bus terug naar Ao Nang (hopelijk met een betere chauffeur).

Groeten, Tanja

1. Ellen Vis:
    13 februari 2012
    Die mensen krijgen hun rijbewijs waarschijnlijk ook bij een pakje boter, net als de Belgen. Hoop dat je weer heelhuids terug bent gekomen? Veel plezier nog :)
    Ellen X
  2. krijn:
    13 februari 2012
    zo te lezen maak je van alles mee. Fijne tijd nog verder en de foto's zijn mooi. groetjes, Krijn