Nog een dagje Yangon

23 januari 2013 - Yangon, Myanmar

Hallo allemaal,

Ik ben vanochtend eerst eens wandelend de omgeving gaan verkennen. Mijn doelen van vandaag waren 2 pagodes. De eerste is zo'n 2500 jaar oud en in de koloniale tijd is er een soort verkeersplein omheen gemaakt. Ziet er heel vreemd uit. Een enorme tempel waar auto's en bussen om heen razen. De buitenkant bestaat bovendien uit (piepkleine) winkeltjes. Heel apart is de beste beschrijving.

Daarna ben ik met een taxi naar de andere pagode gegaan: de belangrijkste pagode van Myanmar. Die was zeer de moeite waard! Een enorme stoepa, helemaal van goud en er om heen nog meer stoepas en heel veel boeddha's.

Erg leuk om zo'n tempel in vol bedrijf te zien. Overal biddende mensen. Maar ook mensen die lekker in de schaduw zitten te lezen/bellen/kletsen/eten. Het grappige was dat ik daar zelf een bezienswaardigheid was. Ik moest een paar keer met Myanmarezen op de foto. Hoewel Myanmar nu een land in opkomst is onder toeristen (en het nu hoogseizoen is) merk ik daar niks van. Ik ben denk ik 20 westerlingen tegen gekomen vandaag. En dan was ik toch op de toeristische plekken.

Na me uren in de pagode vermaakt te hebben, ben ik weer met de taxi terug naar het centrum gegaan en heb ik me laten afzetten bij de markt. Ook leuk om te zien. En toen had ik het warm en ben ik terug gesjokt naar het hotel. Vanavond nog om de hoek erg lekker gegeten en net de tas ingepakt.

Morgen vlieg ik naar Heho en ga dan met een auto (met chauffeur) door naar het Inle Meer. Dat ligt wat hoger en dus is het daar ietsje minder warm.

Groeten, Tanja

P.S. ik ga zo proberen om wat foto's te uploaden.

1. Eva Beekman:
    23 januari 2013
    Ha! Foto's! Prachtig hoor. Ik weet niet wat smurfen met dit land te maken hebben, maar koddig is het wel. Ik lees met plezier je dagelijkse stukjes. Kan me er een beetje aan "warmen".
    Morgen naar Heho? Wat een grappige naam. Klinkt als de zeven dwergen (Heho, heho, bij ons gaat alles zo).
    Voorlopig heb ik genoten van de prachtige tempels. Heel bijzonder.
    Groet en goede vliegreis,
    Eva
  2. Loes:
    Hoi Tanja,
    Prachtig die fotoos. Bij mij gaat het ook kriebelen. Weg te gaan en dan naar zo'n mooi en warm en exotisch land. Geniet maar dubbel voor ons koukleumen hier want vanmorgen was het in de polder - 10 graden. Maar in het weekend gaat 't dooien zegt men.
    groetjes en veel plezier
    Loes
  3. Attie schokker:
    23 januari 2013
    mooi dat je het zo naar je zin hebt geniet er maar van het is hier nog akelig koud kwart voor vier en alweer zes graden ondernul we horen op je volgende plaats wel weer van jou gr ma
  4. Anne de Rooij:
    23 januari 2013
    Schitterend zeg! Geniet ervan en goede reis morgen!
    Groetjes,
    Anne
  5. Wim Wisse:
    Tanja,
    Leuk verhaal en mooie foto's. Een beetje jaloers word ik wel.

Groet en lekker genieten,
    Wim
  6. Ciska:
    24 januari 2013
    hoi tanja,

Ik heb je niet meer gesproken voordat je weg ging. Ik wil je alsnog heel veel plezier wensen met je verdere reis!!
    Goetjes Ciska
  7. Attie schokker:
    25 januari 2013
    was het fietsen niet zo zwaar mooi he dat je last van je knie hebt je zou haast een zwem vest aan moeten nog veel plezier gr ma en elisa