Yangon

22 januari 2013 - Yangon, Myanmar

Hallo alemaal,

ik ben sinds een paar uur in Myanmar. Na de nodige plichtplegingen bij de douane (3 formuliertjes invullen, terwijl ik al een visum heb, waarvoor ik toen al 7 formulieren heb moeten invullen) mocht ik naar binnen. Eerst maar even geld gehaald. Voor zo'n 150 euro kreeg ik een stapel briefjes van een paar centimeter dik. Meteen al blij dat ik niet alles heb gewisseld :).

Mijn chauffeur stond klaar en de rit naar het hotel was al leuk. Veel mensen op straat en bijna allemaal in traditionele kleding. Leuk om te zien. Toen ik aankwam bij het hotel was het inmiddels donker. Ik ben net even de straat op gegaan op zoek naar eten. Maar het is echt stikkedonker en de stoep is nogal rommelig. Dus dat liep niet echt lekker. Maar ik kwam een supermarkt tegen, dus daar heb ik maar wat fruit en pot noodles gekocht. Kom ik de avond ook wel mee door.

En nu zit ik dus op mijn hotelkamer een berichtje te typen. Ze hebben hier wifi. Toen ik boekte nog niet. Kun je nagaan hoe snel de ontwikkelingen hier gaan. Ik zag tot mijn verrassing ook coca cola in de supermarkt.

Morgen ga ik wandelend de stad verkennen. De dag erna ga ik al weer weg naar de volgende stop. Maar ik kom hier aan het eind nog weer terug.

Groeten, Tanja

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Eva Beekman:
    22 januari 2013
    Hoi Tanja, lijkt me leuk al die traditionele kleding. Dat zal heel kleurig zijn. Ik draag vandaag een sjaaltje uit buurland Thailand. Ik ben een beetje in jouw sfeer gedoken. Om tegenwicht te geven aan de Hollandse sneeuw. Fijne dag nog en drink niet te veel Cola. Dan gaan je boutjes los zitten.
    Groet,
    Eva
  2. Loes:
    22 januari 2013
    Hoi Tanja, Er is weer zoveel sneeuw gevallen en er zijn grote windwakken want het waaide ook stevig dat er voorlopig geen elfstedentocht komt. Had ik wel leuk gevonden op mijn verjaardag. En daarbij schijnt het te gaan dooien. Het is nu prachtig weer. Geen wind en wel een warm zonnetje voor het eerst sinds dagen. Bert is met pensioen dus we hebben een lekkere wandeling gemaakt. Ja jij bent natuurlijk het beste af in zo'n exotisch land in de warmte en de zon. Het is pas echt fijn vind ik als het zo heet is dat je niet meer in de zon gaat zitten. Nog veel plezier
    Loes
  3. Mama:
    22 januari 2013
    fijn dat je goed bent aangekomen geniet er maar lekker van
  4. Anoushka:
    23 januari 2013
    Ha Tanja,
    Een goede start lijkt me. Vandaag ga je dus op pad.. erg leuk om je een beetje te volgen. Krijgen wij hier ook een vakantie gevoel :) Hoewel dat nu ook aardig lukt hoor hier, met het winters tafereel... ziet er ook mooi uit.
    Veel plezier daar en tot horens... Anoushka
  5. Ellen Vis:
    23 januari 2013
    Hoi Tanja,
    Heel veel vakantieplezier en geniet van het heerlijke eten daar.
    Veel liefs en groetjes Ellen