Van New York naar Boston

1 juli 2019 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels aangekomen in Boston. De laatste uren in New York waren nog best leuk. Ik was eigenlijk niet van plan om veel te doen. Alleen even naar Central Park lopen om even rustig te zitten. Maar het was vandaag minder warm (28 graden) en daarom ben ik toch nog maar rond gaan lopen. En gaan kijken bij de Pride. Het begin was een paar straten verder dus zo ver hoefde ik niet te lopen.

Dat was toch wel bijzonder om te zien hoor, zo veel mensen bij elkaar en in allerlei uitdossingen en met allerlei boodschappen (veel Fuck Trump overigens). En dan heb ik nog maar een heel klein stukje gezien. Ook wel bijzonder waren de tegendemonstranten. Dat waren vooral godsdienstfanaten, die elke willekeurige voorbijganger opriepen om God in je leven op te nemen omdat je anders naar de hel gaat. Zonder te weten of je misschien al in de heer bent. En als je dat niet bent is de boodschap niet echt afschrikwekkend. De sfeer werd er niet door verpest; het bleef gezellig.

Om een uur of 2 heb ik mijn tas opgehaald en ben ik naar het station gegaan om de trein naar Boston te nemen. De trein is lekker luxe en dus een redelijk comfortabele manier om hier te komen. Best een mooie route ook: langs de kust. Jammer alleen dat het heel koud was in de trein; gelukkig had ik een vestje meegenomen. Net bij aankomst in Boston snel een metrokaart voor meerdere dagen aangeschaft. Er stond een meneer bij de machines met op z'n shirt dat hij graag wilde helpen. Handig!

Vervolgens was ik even in verwarring toen ik de roltrap naar beneden nam naar de Silver Line, want er kwam een bus aanrijden en geen trein. De bus reed wel het hele stuk onder de grond. Net zo efficiënt, maar je staat toch even raar te kijken. Uiteindelijk was ik hier rond half 10.

Het is al donker dus het is wat lastig te zien waar ik nu precies ben. Ik heb even een kort rondje gedaan. Ik zit in een oud havengebied dat helemaal opgeknapt is. Het ziet er wel leuk uit; veel restaurantjes en een theater zag ik net. En water met veel lichtjes aan de (nabije) overkant, waarvan ik aanneem dat daar het centrum is. Morgen bij daglicht ga ik Boston verkennen. Ik heb er zin in!

Groeten, Tanja

1. Elisa: