Dagje reizen

8 februari 2012 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Hallo allemaal,

ik zit inmiddels aan de bar in mijn hotel in Ao Nang. Die bar komt vanwege hevige dorst (want ja, het is hier een beetje warm) en de wifi doet het alleen hier. Het mooie van de bar is dat die aan het zwembad is en die ziet er erg aanlokkelijk uit. Morgen maar eens een duikje nemen.

Ik ben vanochtend om 9.15 met de tuktuk uit Luang Prabang weggegaan. Daar was het vanochtend een beetje fris. Ik heb zelfs een vestje aan gedaan. Die luchthaven is echt schattig klein. Ik wilde nog even mijn laatste kipjes opmaken en toen moest ik het gebouw weer uit, de parkeerplaats oversteken en daar was het restaurant (en de souvenierwinkel). Ik vloog met Bangkok Air en die hebben een eigen lounge en daar mocht ik (gratis) van allerlei cakejes snoepen en koffie/thee/frisdrank drinken. Toch leuk: het zit natuurlijk gewoon in de ticketprijs die relatief hoog is, maar ach.

Bangkok airport ging redelijk snel met douane en tas ophalen en vervolgens opnieuw inchecken. En toen heel lang wachten. De luchthaven was wel even schrikken: wat een drukte. En voor het eerst in twee weken ineens weer een McDonald en Starbucks gezien. Dat kennen ze in Laos niet.

En ook van Krabi airport naar hier was even wennen: veel auto's en ik zag onderweg zomaar echte winkels (supermarkten en drogisterijen en zo). Ook die kennen ze niet in Laos. Mijn hotel ziet er leuk uit: het is een soort grote tuin met meerdere huisjes op palen. Ik ga zo even douchen en dan op tijd naar bed. Ik ben hartstikke moe van dat gereis.

Morgen ga ik Ao Nang eens verkennen. Ik blijf hier in ieder geval 3 nachten en dan zie ik wel weer verder. Het hangt een beetje af van wat ik morgen bij daglicht aantref.

Groeten, Tanja

1. Eva Beekman:
    8 februari 2012
    Dag Tanja, je zit dus weer in de "bewoonde wereld" met alle daarbij behorende drukte. Dat zal wel afkicken zijn. Zoals je het hotel beschrijft klinkt het wel heel leuk. Hier vriest het nog steeds flink, dus geniet maar van je hoge temperaturen, je zwembad, je koele drankjes en je vrijheid.
    Ik ga straks aan de stoofpot met rode kool en aardappelpuree.
    Groetjes,
    Eva
  2. Attie schokker:
    8 februari 2012
    geniet maar lekker van de bar eigenlijk niks voor jou wel fijn met zwembad kun je ook een drankje nemen en dan lekker zonnen nu veel plezier gr ma
  3. Anne de Rooij:
    8 februari 2012
    Poeh poeh, je hebt zelfs een véstje aan gedaan vanochtend? Op subtiele wijze steek je mij de ogen uit nu hoor (vier lagen kleding en nóg niet warm ;-)) Ik geniet wel weer volop van je reisverslag, al is het dan jaloersmakend as ever... Misschien ga ik je voorbeeld inderdaad maar eens volgen en volgende winter ook de warmte opzoeken!
    Geniet ervan!!

Xx
  4. Lilian:
    9 februari 2012
    Hee Tanja!
    Ik liep een paar dagen achter met je berichtjes, maar nu ben ik weer bij. Mooie verhalen, prachtige foto's met veel kleuren en zon. Je zou het er warm van krijgen, ha, ha !! Als ik het allemaal zo zie, kan ik me voorstellen dat het weer een fantastische reis is. Ik vind het knap dat je elke keer weer zulke mooie plekjes kunt vinden. Veel plezier nu in Thailand waar ik ook heel goede herinneringen aan heb!
    Groeten, Lilian