Happy Fourth of July!

5 juli 2019 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Dat was leuk! Toch wel bijzonder om zo'n dag eens mee te maken. Overdag was het een soort Koningsdag. Heel erg druk en de meeste mensen in rood, wit en blauw of een kledingstuk in de vlag: shirt, sokken, broek, hoed, pet of alles tegelijk. Ik had toevallig ook een hemdje aan in die kleuren, dus ik deed leuk mee 😀

Ik had al besloten om niet naar het grote feest te gaan. Ik zag gisteren op de lokale tv dat daar 500.000 mensen op af komen en dat je de dag ervoor moet gaan kamperen voor een goede plek. Ik ben niet van grote menigten, dus dat was al reden genoeg. En ik kon het op tv beter zien, want het werd rechtstreeks uitgezonden. En het vuurwerk had ik toch al gezien, dus het plan was om op de hotelkamer te gaan kijken. Maar ik kwam er vanmiddag achter dat het ook op grote schermen werd uitgezonden in een park aan deze kant van de stad. Dat is zo'n 10 minuten lopen. Dus ben ik daar naar toe gegaan.

En dat was echt leuk. Iedereen op meegebrachte stoeltjes, kleedjes of gewoon op het gras. Er werden vlaggetjes uitgedeeld om mee te zwaaien. Ik heb er ook eentje. Optredens van Queen Latifa en Arlo Guthrie plus nog wat bekenden van America got talent (voor mij onbekenden, vermoedelijk voor alle Europeanen) met de Boston Philharmonic. Het was hier en daar wel erg patriottistisch, maar toch leuk om mee te maken. Het einde was echt geweldig: Ouverture 1812 van Tsjaikovski compleet met kanonschoten en vuurwerk.

Kortom, ik heb me prima vermaakt.

Morgen ga ik Boston verlaten. Ik ga met de trein naar Providence.