Guesthouse

8 mei 2010 - Sabang, Indonesië

Hallo allemaal,

daar ben ik weer. Het is nu 19.30 op zaterdagavond. Vandaag zijn we naar Banda Aceh geweest om geld te halen, maar vooral om bij de ferryhaven toeristen op te vangen om die naar Marian's guesthouse te krijgen. Dat is helaas niet gelukt: er waren twee toeristen en die hadden al geboekt. Maar Marian heeft wel folders en kaartjes uitgedeeld: die komen vast wel weer bij anderen terecht.

Sinds de vorige keer hebben niet meer echt gewerkt. We hebben wel leuke dingen gedaan. We zijn een middag met de boot weg geweest om te snorkelen. Verder hebben we een dag met de auto rondgetourd langs andere plaatsjes op het eiland. Leuk om te zien. Mooi eiland. We hebben die dag geluncht  bij een guesthouse van een Nederlander die we op de ferry tegen kwamen toen we hier naar toe gingen. Marian kon daar haar enige meegebrachte (en uitgelezen) boek ruilen tegen een andere.

En verder hebben we een beetje uitgerust en gelezen. Ook wel lekker. Morgen gaan we weer met de boot weg om te snorkelen. En verder hebben we nog geen plannen. Het is tenslotte ook vakantie. Samen met Marian gaat trouwens ook erg goed. We kletsen wat af. Ik heb nog maar 1 boek uitgelezen.

Groeten, Tanja

1. Anneke van Steenwijk:
    8 mei 2010
    Hoi Tanja,

eindelijk eens tijd om je berichtjes rustig te lezen. Klinkt allemaal erg leuk, en inderdaad is het hier grijs en misschien 13 graden. Die gasten zullen vanzelf wel een keer komen. Als je goed op internet staat scheelt een boel. Zo vind ik tegenwoordig ook mijn andere bedjes dan mijn eigen, vorige week nog in een BeB op een boerderij geslapen. Geen last van tijd/klimaatverschil? Maar de zee is dichtbij begrijp ik, om af te koelen. Geniet er nog maar van, het is zo weer voorbij. Maar dan zal het ongetwijfeld hier ook lekker weer worden. Ik vertrek komende week naar Parijs met het koor, ook daar is het niet erg geweldig weer. Utrecht staat nu op de kop vanwege de Giro, schept wel weer een band met Middelburg of zoiets. Voor mij morgen lastig omdat de binnenstad van oost naar west de hele middag afgesloten is. Maar ongetwijfeld beleven veel mensen hier plezier aan.

Veel plezier nog met z'n twee en tot gauw,

Groet van Anneke
  2. Anneke van Steenwijk:
    9 mei 2010
    Vanochtend opgeschrikt door bericht over aardbeving en tsunamiwaarschuwing. Op teletekst staat nu dat er voor zover bekend geen slachtoffers zijn, wel wat schade aan huizen en stroomstoring. Ik ga er maar vanuit dat jullie veilig en gezond zijn en met de schrik zijn vrijgekomen, wacht verder bericht af. Hoop verder dat het guesthouse ook in orde is gebleven.

Groet van
    Anneke
  3. Wim Wisse:
    Tanja,
    Ik heb een paar dagen mijn mail niet gelezen vanwege het klussen bij Sander in Bunnik (terrasje leggen). Inmiddels ben je op Sabang en in het questhouse. Hoe bevalt 'mijn kamer'? Vanmorgen op teletekst gelezen over de aardbeving 200 km voor de kust van Banda Aceh. Hebben jullie daar iets van gemerkt.? Is toch iedere keer weer schrikken. Leuk dat het zo goed gaat tussen jou en Marian. Je hebt nu natuurlijk teveel leesboeken meegenomen. Marian is verstandiger geweest door maar één boek mee te nemen. Geniet nog van je vakantie. ik ga morgen, na een weekje klussen , weer werken.

Groet, Wim
  4. Loes:
    Hoi Tanja,

Leest allemaal goed zeg. Snorkelen in zee, en een mooi eiland met mooi weer. Ik ben wel geïnteresseerd in de plek en het guest house. Ik ben benieuwd naar de fotooos. Komen die nog op je weblog of is er al een website.

Een hele fijne vakantie. Hier een hele fijne vakantie. Met mooi weer, goed gezelschap en lekker zeewater. Zo te lezen heb je dat allemaal. Hier is het nog veel te koud. Ik loop gewoon heel erg achter met de tuin daardoor.

hartelijke groet

Loes