Het verhaal :)

14 augustus 2017 - Ao Nang, Thailand

Hallo allemaal,

Ik heb weer internet op de tablet, dus dan type ik toch nog even het verhaal: hier komt het.

Ik zat eergisteren te eten in een stalletje. Daar eten de Thai ook zelf en omdat hier vooral moslims wonen, worden de stalletjes vaak gerund door mevrouwen met hoofddoeken. Voor die stalletjes staat altijd iemand die je naar binnen probeert te praten met hello, welcome. Ik was ergens gaan zitten, want ze hebben namelijk allemaal ongeveer hetzelfde. Om de één of andere reden was het rustig die avond en ik zat helemaal vooraan. Toen ik al zat zag ik dat bij het stalletje naast mij een ladyboy mensen naar binnen stond te praten (google even als je niet weet wat dat is). En omdat het niet druk was, waren de "binnenpraters" met elkaar aan het geinen.

Ik zat een beetje voor me uit te mijmeren dat het bijzonder is dat zo iemand in deze moslim-omgeving gewoon een eigen plek heeft. Of misschien is dat helemaal niet zo bijzonder.

Afijn: de ladyboy krijgt mij in het oog en zegt: goed restaurant uitgekozen, maar die van mij is ook goed. Ik: dan kom ik de volgende keer bij jou. Zij: ik onthou je hoor. Ik: ik jou ook.

Vervolgens komt er een tuk-tukrijder voorbij rijden en ook die wordt aangesproken door de ladyboy. Buiten mijn zicht draait hij om en komt terug en eindigt precies voor mijn neus. Ze praten wat met elkaar en ik ben ondertussen aan het eten, drinken en lezen. Ik versta ze natuurlijk niet, maar op een bepaald moment registreer ik dat de ladyboy zich over de tuk-tuk vlijt, waarbij ze haar borsten in zijn blikveld neerlegt.

Dat gebeurt allemaal recht voor mijn neus en net op het moment dat ik denk: ze geeft hem wel een goede inkijk, gooit ze de hele blouse open en laat hem haar (nieuwe?) borsten zien.

Ik schiet in de lach. Zij zien dat en lachen hard met me mee. Vervolgens steekt de tuk-tukrijder zijn duim op en zegt "good job".

​Ik heb er nog steeds lol om, maar misschien is het zo'n verhaal waar je bij geweest moet zijn :)

Groeten, Tanja

1. Tonie:
    15 augustus 2017
    Hoi Tanja, sappig verhaaltje hoor. Heb inderdaad toch maar even gegoogeld en zo weer even wat locale cultuur opgesnoven... Ook zonder dat ik er bij was zeer van deze filmische scène genoten! Gr tonie
  2. Wim Wisse:
    16 augustus 2017
    Mooi verhaal, ik heb ook even gegoogeld.