Verhuizen en regelen

6 december 2014 - Punta del Este, Uruguay

Hallo allemaal,

Vanochtend ben ik verhuisd naar 2 straten verder. Mijn nieuwe kamer stond mij niet aan: mijn uitzicht was een muur met een knots van een airco. Die veel lawaai maakte. Dus ik ben maar weer naar beneden gewandeld met de vraag of er ook een betere kamer was. En ja hoor. Ik zit nu op de hoogste verdieping (4) met uitzicht op de oceaan (en nog wat andere panden).

Het is vandaag nogal warm, dus ik heb het strand even uitgesteld tot een uur of 5. Ik heb de tijd nuttig besteed aan mijn volgende bestemming. Dat wordt Piriapolis. Ook aan de kust, terug richting Montevideo. Ik heb inmiddels hotels voor alle plekken geboekt.

Gisteravond had ik een leuke ontmoeting met een Brazilaans stel op leeftijd. Het kwam doordat de ober me (in het spaans) vroeg naar mijn e-reader. Hij wilde weten in welke taal ik lees, dus ik zei deze is engels, maar er zitten ook Nederlandse boeken in. Vervolgens sprak de mevrouw me aan. Zij heeft een vriendin die is terug geemigreerd naar Nederland en daar waren ze net op bezoek geweest.

Ze vertelde over een paar plaatsen waar ze waren geweest. Ze zei erbij dat de namen moeilijk uit te spreken waren. Het werd vervolgens een soort raadspelletje waarbij zij een beschrijving gaven en ik de Nederlandse naam uitsprak en zij oh ja zeiden en vervolgens lang oefenden op de juiste uitspraak. Erg grappig.

Ik ga me maar eens omkleden. Op naar het strand :)

Groeten, Tanja

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Attie schokker:
    6 december 2014
    wat een toestand met je kamer maar verholpen gezellig een gesprek met een gratis spelletje erbij goed voor de afleiding morgen weer verder zien wat daar is ik ga zo slapen gr ma
  2. Angelien:
    8 december 2014
    Hoi Tanja,
    Wat maak jij een prachtige reis! Wij zitten gezellig bij de commissie Middelburg te luisteren naar de vragen over mantelzorgwaardering ;)

Groetjes van Tim en Angelien