Ayutthaya

27 juli 2017 - Ayutthaya, Thailand

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels in Ayutthaya. Helemaal niet zo ver van Bangkok, maar toch een andere wereld. Geen hoogbouw en geen constante verkeersstroom. Mijn hotel is echt geweldig: ontzettende aardige eigenares (Jeeda). Geeft meteen goede tips. Heel handig.

De reis hier naar toe was eerst met de metro naar het station en toen op de trein. Het eerste uur rijdt de trein nog steeds in Bangkok (komt geen eind aan die stad; zo leek het wel) en daarna rijdt je door rijstvelden. Best leuk. Die trein kostte relatief weinig; sterker nog: de metro was bijna 2 keer zo duur.

Dit is een oude koningsstad met veel oude tempels (Unesco-erfgoed). Vanmiddag heb ik er al 2 bezocht. Die liggen hier om de hoek op loopafstand. Ik ben geëindigd bij de avondmarkt waar ik voor zeer weinig geld een ontzettend lekkere pad thai heb gegeten (tip van Jeeda). Morgen ga ik nog een paar tempels bekijken, maar dan op de fiets en met een boottocht. Heb er nu al zin in :)

Groeten, Tanja

1. Ronald de Bruijn:
    hallo Tanja,

ziet er weer mooi uit. veel plezier!.

gr. Ronald
  2. Anne de Rooij:
    27 juli 2017
    Een van de fijnste dingen van reizen in Thailand is inderdaad het geweldige eten. Everybody loves Pad Thai!!

Wel een adviesje - was net in het nieuws: geen gekke dingen zeggen over het Thaise koningshuis. Dat vinden ze niet leuk. (zie: http://nos.nl/artikel/2185277-buitenlandse-zaken-waarschuwt-beledig-thais-koningshuis-niet.html)
    Het is natuurlijk echt iets voor mij dat ik me nu zit afvraag of het eten in de Thaise bajes ook lekker is... ;-)
  3. Attie schokker:
    27 juli 2017
    heb net de laatste foto/s gezien mooi hoor de vlindertuin was ook weer verandert wat met pasen nog niet klaar was is nu een eet en drink cafe en aan het plavond een grote bloemenzee nogveel plezier met tempels bekijken gr ma
  4. Tonie:
    27 juli 2017
    Prachtig Tanja, en wat een schitterende foto van die boom! Ben vooral benieuwd naar de indruk die de tempels op je maken (jij als seculiere vrouw :)
  5. Marian:
    28 juli 2017
    Wat een dikke mie. Is dat typisch thai? Hebben ze in indonesie niet. Ziet er lekker uit!. Geen last van regen?
  6. Jos:
    28 juli 2017
    Ha Tanja, veel plezier nog. Als ik je berichten zo lees gaat dat heel goed lukken.
  7. Lilian:
    28 juli 2017
    Oh.... een feest van herkenning! Eerst het Koninklijk paleis in Bangkok en nu de oude tempels in Ayutthaya!
    Voor mij blijft Thailand nog steeds "de mooiste reis van mijn leven"!
    Ben dan ook benieuwd naar je volgende stop ...
    Geniet ervan, groetjes, Lilian