Strand (of toch niet)

5 december 2014 - Punta del Este, Uruguay

Hallo allemaal,

Vanochtend ben ik begonnen met een wandelingetje naar het busstation. Daar zit namelijk ook een kantoor van de Buquebus, die de veerboot naar Buenos Aires exploiteren. Daar heb alvast mijn kaartje gekocht voor de terugreis. Is dat maar vast geregeld. Maandag de 15e om 12.00 uur steek ik met de supersnelle boot over van Montevideo. Dat ding is nog maar een jaar of zo in de vaart en heet Francisco, naar de (Argentijnse) paus.

Daarna ben ik naar drie autoverhuurbedrijven gegaan om hier eens te informeren naar de prijzen. Die waren toevallig allemaal precies hetzelfde en ook nog precies hetzelfde als in Colonia.

En toen ben ik ook nog even naar de vuurtoren en de kerk gewandeld. Dan heb ik de bezienswaardigheden maar gehad.

En toen was het tijd om echt vakantie te gaan vieren en heb ik het voorbeeld gevolgd van de Uruguayanen. Die gaan namelijk niet op het strand in de volle zon zitten, maar op de grasstrook erachter met palmbomen. Dat loopt ook nog een beetje schuin af, dus daar kan ik goed zitten met mijn rug. Daar heb ik heerlijk gezeten en gelegen met mijn e-reader. En ondertussen heb ik nog nagedacht over de autohuur. Ik heb besloten dat ik het geld liever steek in luxe in Buenos Aires.  Dus ik ga daar een goed hotel voor 2 nachten boeken.

Nu nog even bedenken wat ik van dinsdag tot en met zaterdag ga doen :)

Groeten, Tanja

1. Attie schokker:
    5 december 2014
    toch maar geen auto is ook wel prijzig bedankt voor de mooie kaart en voor kerst is geregeld nog mooie foto/s nog fijne dagen gr ma