Punta del Este

4 december 2014 - Punta del Este, Uruguay

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een uur of 12 in Punta del Este. De busreis ging zeer voorspoedig. Ik kon al mee met de bus van 10.00 uur. Ik heb weer voor die luxe gekozen. Deze keer heb ik de wifi gebruikt voor Spotify. Het busstation van Montevideo was trouwens indrukwekkend. Groot, schoon, efficient en erboven een groot winkelcentrum. Een soort kruizing tussen Utrecht Centraal en Schiphol.

Punta del Este is het Monaco van Zuid-Amerika. Er komen hier in de zomer heel veel rijke Argentijnen en Brazilianen. Ik snap wel waarom. Het is echt een heerlijke plek. Een schiereiland met boulevards en prachtige stranden.

Maar het is nu nog rustig. Dat scheelt. Of ik het ook leuk zou vinden in het hoogseizoen betwijfel ik.  Maar nu dus wel. Ik ga hier even echt vakantie vieren. Ik heb aansluitend een ander hotel geboekt voor nog eens 3 nachten.  Deze was namelijk uitverkocht bij booking.com. En die andere is net wat luxer.

Ik ga zo dadelijk op pad voor diner en hopelijk een mooie zonsondergang. Ik plaats vanavond nog foto's.

Groeten,  Tanja

1. Kristin Boeij:
    4 december 2014
    Hoi Tanja, wat een prachtige reis ben jij aan het maken en alles zit erin. Rust, hectiek, cultuur, luieren, leuk hoor. En dan natuurlijk dat alles met een heerlijke temperatuur, terwijl wij langzamerhand in de winter zijn beland. Kees en ik zitten in Moldavie en het is hier de
    hele week al onder nul, gisteren heeft het een beetje gesneeuwd. Je foto's spreken ook zeer tot de verbeelding, prachtige plaatjes. Wat ik me nog afvraag nav je bezoek aan Paaseiland is of je er nog een herinnering terug kunt vinden aan Jacob Roggeveen, of is hij daar helemaal vergeten? Nou, nog veel plezier tijdens de rest van je reis, ik lees met plezier je verhalen! Groetjes van Kristin
  2. Attie schokker:
    5 december 2014
    hele mooie foto van de zonsondergang en van die vingers ga maar lekker van het strand genieten gr ma