Mingalaba

25 januari 2013 - Nyaungshwe, Myanmar

Hallo allemaal,

Ik heb een ontzettend leuke dag achter de rug. Ik ben vanochtend eerst naar de markt gegaan. Erg leuk. Vooral alle vrouwen met allerlei hoofddeksels. Sommigen hebben kunstig gedrapeerde handdoeken op hun hoofd. Het ziet er allemaal erg kleurig uit. Het was alleen een beetje druk. Dus foto's maken was wat lastig.

Na de markt ben ik een fiets gaan huren om een stuk langs het meer te fietsen. De fiets zelf was helemaal niet beroerd. Ik heb er zelfs geen zere knie aan overgehouden. De tocht zelf was hartstikke leuk. Lekker in de buitenlucht en heel veel vriendelijke, lachende en zwaaiende kinderen/volwassenen. Een aaneenschakeling van Mingalaba's (hallo in het Birmees).

Onderweg kwam ik een New Yorker van 70 tegen, waar ik mee heb geluncht en een boot naar de overkant heb mee gedeeld. Hij was niet zo'n fietser en dus moest ik telkens op hem wachten. Hij vond het maar doodeng. Nou was het af en toe ook wel erg ruw en stoffig. Maar eng was het niet echt. Die boot wel. Een wiebelig ding dat met een rotvaart naar de overkant racet.

Aan het eind van de dag ben ik de fiets weer gaan terugbrengen. En daar werd ik ontvangen als een oude vriendin met thee en nootjes. En net heb ik een heerlijke curry uit de streek waar ik ben gegeten. Kortom: perfecte dag!

Het is hier trouwens vrij fris, om niet te zeggen koud. Ik heb met een deken over geslapen en heb nu mijn fleecetrui aan.

Groeten, Tanja

1. Eva Beekman:
    25 januari 2013
    Hee Tanja, wat heerlijk dat je zo'n leuke dag hebt gehad. Ik lees je stukje en dan kan ik begrijpen dat je er plezier in hebt gehad.
    Leuk die ouwe Amerikaan. Nog een paar van die fijne dagen!!
    Groet,
    Eva
  2. Loes:
    Hoi Tanja,
    Nou moet ik toch wel erg oppassen dat ik niet jaloers wordt. Hier vanmorgen onder het afdakje tegen het huis - 10 graden.
    Geniet er maar met volle teugen van hoor het is je gegunt

Loes
  3. Harry Siebelink:
    25 januari 2013
    Hoi Tanja, als ik je verhalen lees begint het echt te kriebelen. Ben benieuwd wat je allemaal nog tegen komt. Het vliegtuigverhaal is grappig.

Groet, Harry
  4. Attie schokker:
    25 januari 2013
    had al een berichtje gestuurd maar is nietaangekomen dat varen was wel een belevenis fijn dat fietsen goed gaat moest ook groetjes van elisa doen gr ma
  5. Wim Wisse:
    Tanja,
    Nu niet zeuren over de kou, dat mogen wij hier doen met vanmorgen -11 graden. Lijkt me een heel mooi land, ik denk dat je nog veel 'avonturen' gaat beleven.
    Groet, Wim