Museum 2

18 juli 2019 - Washington D.C., Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik weer naar het museum gegaan. Heerlijk koel. Zelfs fris; ook met vestje.

Buiten is het snikheet: 38 graden. Volgens het nieuws voelt het als 42 graden. Advies was dan ook om in de schaduw te blijven of in de airco. Dus dat heb ik gedaan. Zoals gisteren al voorgenomen: opnieuw naar het museum.

Ik ben vanochtend begonnen in de beeldentuin toen het nog te doen was buiten. Daar was ook een kleuterklas. Ik zat lekker in de schaduw op een grote bank en de juffen vroegen of ze erbij mochten komen zitten. Vond ik prima. De kleuters gingen op de bank en de grond in de schaduw zitten. En ze gingen een snack uit hun lunchboxen eten en wat drinken. Allemaal uit hun rugzakken die voor die kleintjes nogal groot waren. Kindertjes waren allemaal schattig en gedroegen zich voorbeeldig. Waren ook lekker onbevangen. Een paar gingen tegen me aan kletsen over wat ze aan eten bij zich hadden. En over de fontein. Hartstikke leuk.

Daarna ben ik naar binnen gegaan en heb ik de andere helft van het museum bekeken.

Net voor sluitingstijd ben ik weer naar buiten gegaan. Terwijl ik terug liep werd de lucht steeds donkerder. Ik was 5 minuten binnen en toen ging het flink regenen en onweren. De restanten van orkaan Barry. Daarom is het ook zo warm.

Nu bedenken wat ik morgen ga doen. Waarschijnlijk een ander museum, want ook morgen is het heet.

Groeten, Tanja