Huisvlijt

12 mei 2010 - Sabang, Indonesië

En daar zitten we alweer in een internetcafé. Gisteren hebben we hout gekocht. 's Middags ben ik aan de slag gegaan met het bord met de naam van het guesthouse. Eerst alle planken wit geschilderd en vanmorgen heb ik alle letters en cijfers geschilderd in felrood. Was nog wel even een gepuzzel hoe groot de letters allemaal mochten zijn. Maar ik ben tevreden over het eindresultaat.

Vanmiddag worden de planken op de palen getimmerd en dan kan hij in de grond. Ik zal foto's maken van het eindresultaat. Ik vond het trouwens hartstikke leuk om te doen.

Op verzoek van Wim ook nog even mijn andere taak: ik heb inmiddels zo'n 250 foto's genomen. Van alle werkzaamheden, de nieuwe meubelen, maar ook van de uitstapjes. Er zitten een aantal hele mooie tussen. We hebben bedacht dat ik de beste foto's op mijn flickr-account ga zetten en dat mapje openbaar ga maken. Meteen weer een mooie plek voor potentiele klanten om het guesthouse tegen te komen.

Eergisteren hebben we gesnorkeld bij Marian voor de deur. Mooi koraal. Daar hoef je eigenlijk niet voor met de boot weg. Misschien vanmiddag nog een keertje aan het eind van de middag?

Morgen gaan we alweer weg van Sabang. Vroeg in de ochtend op de boot naar Banda Aceh en daar een halve dag door zien te komen. Dat gaan we maar ergens in de airco doen. Pizza Hut of zo. En dan aan het eind van de middag naar Medan.