Boston met verrassingen

3 juli 2019 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Mijn dag liep hier en der iets anders dan ik van te voren had bedacht. Gisteren was ik van plan om naar Harvard te gaan vandaag, maar er was gedoe met de metro. Er was een grote demonstratie (op het nieuws net begreep ik dat het tegen Trump's uitzettingsbeleid was). En dus ben ik in een metro in de andere richting gestapt. Die lijn had ik nog niet in gezeten en bleek gereden te worden met rijtuigen die wij trams noemen. Ach ja, als een metro de vorm van een bus kan hebben, dan moet dat ook in de vorm van een tram kunnen 😀

Ik heb een groot deel van de dag door gebracht in de wijk Back Bay. Mooie panden, waaronder de bibliotheek. En veel winkels. De wijk heeft een groot park aan de rivier en daar ben ik ook door gewandeld. Daar waren ze druk bezig met de voorbereiding van de festiviteiten van 4 juli.  Daar komen heel veel mensen op af zo te zien.

Eind van de middag was ik hier weer terug in de wijk. Dichtbij het hotel brak een onderdeeltje van mijn rugzak af waardoor ik hem niet meer kan gebruiken. Balen 😢. Vooral omdat ik hem nog niet zo lang heb. Gelukkig heb ik ook nog een andere (schouder)tas bij me voor de avond. Die is dan ook maar voor overdag. Hier om de hoek zit een Fjallraven-winkel. Niet het merk van mijn rugzak, maar toch even om advies gevraagd. Dat kwam neer op superlijm of een nieuwe. Ik kreeg 10% korting aangeboden. Morgen eerst maar eens bij andere winkels kijken. Gelukkig weet ik door de andere route van vandaag waar ik die kan vinden.

Vanavond had ik weer een meevaller. Ik was hier redelijk op tijd terug en ik wilde nog even aan de waterkant gaan zitten op een bankje/stoeltje. En daar was het ineens heel druk. Ik had geen idee waarom, maar ben er bij gaan zitten. Het bleek de oefening voor 4 juli te zijn. Eerst kwam er een verlichte vloot voorbij varen en daarna was er vuurwerk!  Overmorgen nog een keer 😉

Morgen de tweede poging voor Harvard en op zoek naar een nieuwe rugzak.

Groeten , Tanja

1. Anne de Rooij:
    3 juli 2019
    Wat leuk dat je bij die oefening was Tanja! Bijzonder om mee te maken lijkt me.
    Ik volg je reis weer 'op de voet' via je blog. Veel plezier daar!
  2. Eva Beekman:
    3 juli 2019
    Leuk Tanja! Mooi verhaal.
    Groetjes,
    Eva