Het zit er weer bijna op

16 augustus 2017 - Bangkok, Thailand

Hallo allemaal,

mijn laatste dag in Thailand zit er bijna op. Ik ben vandaag in twee winkelcentra geweest om te proberen mijn geld op te maken. Dat is niet gelukt, dus ik ga morgen met de taxi naar de luchthaven. Ik wilde eigenlijk met de metro en de trein, want dat is 4 keer zo goedkoop, maar ja... die Baht moeten op. En dan koop ik daar nog wel een veel te duur souvenirtje. ​De rest mik ik in de bakken voor het goede doel.

Het ene winkelcentrum was trouwens wel een beleving: enorm groot met alle dure merken die je maar kunt verzinnen. Inclusief een halve verdieping met dure automerken (Rolls Royce, Porsche en zo). Dat had ik nog niet eerder gezien; autodealers in een winkelcentrum. Hoewel dat winkelcentrum een stad op zich is, dus zo gek is het eigenlijk niet.

In het andere winkelcentrum was een hele happening met (naar ik aanneem) een hele beroemde Thaise meneer. Er stond een batterij pers (tv en fotografen) en een hoop gillende meisjes. Ik ben snel doorgelopen, want het was nogal een herrie.

Verder heb ik niet zo veel gedaan, behalve lezen. En net heb ik mijn tas ingepakt, op de laatste dingen na die ik morgenochtend nog nodig heb. Het is trouwens wel tijd om weer naar huis te gaan, want er raakt van alles (bijna) op: wasmiddel, shampoo, tandpasta en deo. Van dat laatste heb ik maar een nieuwe gekocht. Leek me wel zo prettig; ook voor degene die morgen zo'n 12 uur naast me moet zitten :) En mijn sandalen gingen kapot. Op zich wel jammer om ze achter te laten, maar ach, het scheelt weer in de kilo's.

​Als alles volgens plan gaat ben ik morgenavond rond 22.30 uur in Middelburg. Omdat het hier 5 uur later is, verwacht (en hoop) ik dat ik meteen mijn bed in rol en vrijdag meteen fris en fruitig in de goede tijdzone zit.

Groeten, Tanja

1. Ronald de Bruijn:
    16 augustus 2017
    hoi Tanja,

alvast een goede reis gewenst.
    Weer met plezier je foto's bekeken en je verhalen gevolgd.

gr.Ronald
  2. Lilian:
    17 augustus 2017
    Welkom thuis !
    Het omschakelen zal niet zoveel moeite kosten, we zitten hier ook in de regentijd !!
  3. Marian:
    17 augustus 2017
    hoop dat je goed slaapt!