Washington

12 juli 2018 - Washington D.C., Verenigde Staten

Hallo allemaal,

We zijn in Washington! De reis ging best voorspoedig, totdat we in de VS waren. Op Schiphol waren we in no time door de douane. De extra beenruimte in het vliegtuig was ook prettig. Eenmaal in Washington moesten we tot onze verrassing in een bus naar de aankomsthal. Die bus staat zo ongeveer naast de slurf en zakt naar beneden voordat hij gaat rijden. Bijzonder...

Door de douane komen was een drama. Het duurde echt een eeuwigheid. Uiteindelijk mochten we bij een soort zuil onszelf inchecken hoewel dat bedoeld was voor mensen met een ESTA (soort visum) dat al eerder is gebruikt. We kregen toen een papiertje met de mededeling dat het niet helemaal goed was gegaan (ja, duh) en toen mochten we via een korte route naar een beambte. Na achterlating van heel veel vingerafdrukken en een foto mochten we er eindelijk in.

De koffers stonden naast de banden, maar waar de onze stonden was ook nog even zoeken. Maar die vonden we nog redelijk snel. En toen met de bus en de metro naar het hotel. Van het vliegtuig naar hotelkamer was 3 uur. Pffff.

Net nog even een wandelingetje in de omgeving gemaakt om wakker te blijven. We doen ons best voor nog een uurtje. En morgen op naar het Witte Huis

Groeten, Tanja (en Marc)

1. Marian:
    13 juli 2018
    Wat een rare binnenkomst!! Hoop dat jullie goed hebben geslapen
  2. Eva Beekman:
    13 juli 2018
    Een paar jaar geleden had een kennis van ons ongeveer zo'n zelfde ervaring. En toen was Trump nog geen dictator. Kan je nagaan. Rare jongens, die Amerikanen.
    Maar Washington kan wellicht weer een hoop goed maken. Veel plezier!
  3. Attie schokker:
    13 juli 2018
    dat was dus een rare ervaring hoe vond marc het ik hoop dat jullie goed slapen dan kunnen jullie morgen uitgerust op pad veel plezier groetjes ma/oma
  4. Elly Legebeke:
    Gauw vergeten en heel veel plezier maken. Groetjes, Elly
  5. Edmee:
    13 juli 2018
    Jemig.. wat een gedoe. Gelukkig veilig aangekomen, dat is het belangrijkste. Washington gaat vast heel leuk zijn. Veel plezier daar!!