Het ging net even anders vandaag

17 juli 2018 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag gingen we op met de Big Bus op pad, althans dat was de bedoeling. We zijn wel vertrokken met de bus en hebben ook een deel van de ronde mee gereden. Maar het was vandaag nog heter dan de dagen hiervoor. Bovenop de bus heb je weliswaar wind door het rijden, maar we stonden meer stil dan dat we reden en dus was het nogal heet (gevoelstemperatuur 38). Op het eind gingen we maar beneden zitten, maar daar was het nog heter. Sauna-heet.

Dus toen we Times Square opreden vonden we het wel genoeg geweest en zijn we overgestapt op de metro naar het hotel om even af te koelen en om een nieuw plan te bedenken.

Het nieuwe plan was met de metro naar de pier te gaan om met de ferry naar Staten Island te varen en tegelijkertijd langs het Vrijheidsbeeld te varen en foto's te maken. Maar toen we weer boven de grond kwamen bleek het te regenen en ook best wel hard. Dus foto's maken van het dek van de ferry leek ons niet zo'n goed idee. We konden het Vrijheidsbeeld al zien staan in een soort mist, dus veel beter zou het vast niet worden.

Afijn; tijd voor weer een nieuw plan. We zijn met de metro naar Rockefeller Center gegaan. Konden we in ieder geval even onder grond blijven; ook daar want er is een groot ondergronds winkelcentrum. Het bleef maar regenen, dus uiteindelijk zijn we terug naar het hotel gegaan en zijn om de hoek een McDonalds in gedoken. Een echt restaurant zoeken en daar als verzopen katten binnen komen leek ons niet zo'n goed idee.

Morgen weer verder met de ontdekking van New York! Met een droge dag volgens de voorspelling.