Angkor encore

10 februari 2010 - Siem Reap, Cambodja

Hallo allemaal,

vanochtend heb ik maar eens uitgeslapen. Ik werd pas om 7.30 wakker en dat is voor mijn doen best laat. Tijdens het ontbijt besloten om nog een keer naar Angkor Wat te gaan en een bezoekje te brengen aan het museum. Dus na ontbijt de straat overgestoken voor een tuk-tuk. Na een korte onderhandeling wilde de chauffeur mij wel naar beide locaties brengen en daar wachten. Dus dat heb ik gedaan.

Lekker op mijn gemakje rondgestruind in Angkor Wat. Het is een enorm ding en deze keer heb ik het in de omgekeerde richting gelopen. En ik heb de gangen gekozen waar ik met de gids nog niet was geweest. Daarna naar het museum. Erg mooi, zeer de moeite waard. Wel belachelijk duur: $12. Maar ach, het is maar geld.

Vanmiddag heb ik lekker rondgehangen bij het zwembad: geluncht, gezwommen,  mijn zevende boek uitgelezen, puzzeltjes gemaakt, dutje gedaan. En toen maar weer eens naar de kamer om op te frissen. Ik heb hier trouwens nederlandse televisie (BVN, voor de allereerste keer in een hele maand). Gisteravond naar Pauw en Witteman gekeken (maar dan die van een dag oud).  Iets met een liedje voor het songfestival, waarvan ik even dacht dat het een grap was....

Morgen weet ik nog niet wat ik ga doen. Mijn ticket is nog geldig, maar ik geloof dat ik wel genoeg tempels heb gezien nu. Maar misschien denk ik er morgen heel anders over.

Groeten, Tanja

1. Loes:
    10 februari 2010
    Heerlijk, in de zon of nog beter in de schaduw vanwege de hitte op het gemakje kunnen lezen en doen wat in je op komt en waar je zin in hebt. Heerlijk. En het is hier echt héééél gemeen koud. tenminste hier in het zuiden is alles weer wit, wat wel mooi is maar er is een hele harde gemene gure noordewind en dan weet je het wel. Nog 8 dagen en dan mag ik ook van de warmte genieten.

Nog veel plezier

loes
  2. Anneke:
    Hoi Tanja,
    Ik zou toch zeker de Bayontempel bij Angkor Thom en daar vlakbij de tempel die nog overwoekerd is door de bomen bekijken, Ta Prohm als ik het goed herinner. In ieder geval Bayon, met meer dan 200 koppen van boeddha's in de torens uitgehouwen. Met de tuktuk is het niet zo ver. De temperatuur is inderdaad killing midden op de dag, en dan is het nog het 'koele seizoen'.
    Wij hebben ontzettend lekker gegegeten in een restaurant dat Amok heet, staat in de lonely planet. In de vreetstraat aan de zuidkant van de plaats. Wel ietsje verder van je hotel, maar dan ben je ook bij de markt als je nog een souvenir wil kopen. (Een dag later zaten we twee deuren verder en daar was het eten echt een aanfluiting). Bij Artisans d'Ankor kan je ook leuke dingen kopen en de werkplaats bekijken waar ze van alles maken. Zit daar ook in de buurt. (Wij hadden daar het guesthouse 1 straat verder).
    Hier weer sneeuw en vreselijk koude wind. De struiken hier zijn wit. Geniet nog van je laatste vakantiedagen!

Groetjes van
    Anneke
  3. Jos:
    Ha Tanja,
    Wat een luxe toch zoveel boeken lezen tijdens je vakantie en dat terwijl je ze voor je gevoel niet eens bij je hebt....... Zo'n e-book zou zomaar eens mijn nieuwe gadget kunnen worden.
    Je komt wel aan je cultuurtrekken met al die tempels, ze lijken toch allemaal wel op elkaar zeker? Je weet dat ik er niet zoveel mee heb.
    Geniet nog even van je bijzondere vakantie-ervaring daar. Voor je het weet zit je weer in een vliegtuig. Weliswaar met een andere bestemming, maar wel eentje op weg naar nieuwe ervaringen! En dan ook nog een keer naar Australië?? Ik dacht dat ìk wat van de wereld zag........
  4. Tanja:
    11 februari 2010
    @ Anneke: Bayon/ Angkor Thom en Ta Prohm ben ik ook geweest; de eerste dag met de gids. Plus nog wat andere dingen onderweg waar ik de naam niet meer van weet.

Groeten, Tanja