De verhuizing

9 augustus 2017 - Ao Nang, Thailand

Hallo allemaal,

De titel klinkt een beetje als de titel van een thriller, maar dat is het gelukkig niet :). Na het ontbijt heb ik me weer gemeld bij de manager. Die zat al op me te wachten en meldde dat ze druk bezig waren om mijn nieuwe kamer nog even schoon te maken en dat ik er een half uur later in kon. Ik moest mijn tas nog inpakken, dus ik heb gezegd dat ze zich niet hoefden te haasten. En toen hebben we afgesproken dat hij me zou bellen als de kamer klaar was en dat er dan iemand van de staf kwam om mij en mijn tas te verhuizen.

Gisteren zei hij nog dat ik een kamer in een gebouw in de tuin zou krijgen, dus zonder uitzicht. Ik heb toen voor de vorm gezegd dat ik daar wel voor betaald had (kostte iets van 2,50 per nacht meer), maar dat ik de voorkeur gaf aan goede nachtrust en dat ik dus akkoord ging. Tot mijn verrassing kreeg ik toch een kamer met uitzicht in weer een ander gebouw. Het uitzicht is weliswaar vrij beperkt, maar ik kan toch een stukje zwembad en omgeving zien. En de kamer is een stuk beter: de badkamer is ruimer en het balkon ook. Maar het allerbelangrijkste is dat hier geen herrie is. Ik ben heel blij. Op 1 klein minpuntje na: ik heb een rokende buurman. Dus dat stinkt als we allebei op het balkon zitten. Maar ja, daar kan het hotel verder niet zo veel aan doen, want roken moet nu eenmaal op het balkon, omdat alle kamers rookvrij zijn (geldt trouwens voor alle hotels).

Ik heb de manager net nog even gesproken en gezegd dat ik zeer tevreden ben met de oplossing. Dat ga ik uiteraard ook in mijn recensie op booking.com opnemen. Daar zal die manager ook op rekenen, lijkt me. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat er inmiddels nieuwe mensen op mijn oude kamer zitten. Die zitten nu in de herrie, maar goed dat is niet mijn probleem :)

Vandaag heb ik verder niet zo heel veel gedaan, behalve een wandelingetje langs de zee. En een wasje, want het is hier bloedheet. Of eigenlijk vooral vochtig (want natte tijd), dus mijn (sowieso al beperkte) voorraad shirts was bijna op. De zonsondergang was weer mooi.

Groeten, Tanja

1. Attie schokker:
    9 augustus 2017
    fijn dat je nu een goede kamer hebt jammer van de rokende buurman maar je kunt niet alles hebben trouwens een mooie foto van de zonsondergang gr ma