Chiang Mai

4 augustus 2017 - Chiang Mai, Thailand

Hallo allemaal,

Gisteren weer uren in de bus gezeten. De rit hiernaar toe was wel leuk. Hoe dichter bij Chiang Mai hoe heuveliger en hoe groener (in de zin van bomen en struiken). De aankomst hier was net als in Sukhothai: er springen allerlei lieden in je nek die je in hun bus/tuk tuk willen hebben. Maar omdat het zo rond 15 uur was, en ik dus nog redelijk fit was, heb ik eerst eens rustig om me heen gekeken en toen zelf een tuk tuk uitgezocht met een vrouwelijke chauffeur, die gewoon rustig bleef wachten.

Eind van de middag en begin van de avond ben ik hier gaan rondwandelen. Ik zit in de oude stad. Op zich wel leuk, maar ik moest wel even wennen: het is nogal druk en overal zitten "gewone" winkeltjes en restaurants. En om de haverklap massage/spa/tattoo/reisbureautjes. Kortom: nogal hectisch. Maar als je je er aan over geeft is het toch wel leuk.

Vandaag ben ik al wandelend langs een aantal tempels gegaan. Ook weer mooi. Het blijft toch bijzonder. Morgen wandel ik weer verder in een andere richting.

Groeten, Tanja