Dingen gaan altijd anders dan je denkt

27 januari 2011 - Langkawi, Maleisië

Hallo allemaal,

Vanochtend was ik helemaal klaar voor de taxirit naar de kabelbaan. Maar toen ik aan de meneer achter de balie vroeg hoe veel zo'n taxi kost zei hij: "ïk zal eerst bellen of de kabelbaan wel open is". Huh?

Dus hij bellen en het antwoord was: "nog niet". Bleek vanwege de wind te zijn. Hier waait het wel aardig, maar nou ook weer niet zo hard. Maar blijkbaar wel tegen die berg op. Gisteren was hij ook pas om 16.00 uur gaan draaien.

Nou heb ik behoorlijke hoogtevrees, dus gaan bungelen in een kabelbaan is al een hele overwinning op mezelf, maar flink heen en weer schommelen door de wind lijkt me helemaal geen pretje, dus dan wachten we even. Ben ik ondertussen eerst maar ergens gaan ontbijten. Dat had ik namelijk eigenlijk onderaan die berg willen doen, want er is ook een winkelcentrum. Na anderhalf uur was ik weer terug bij de balie, meneer weer bellen, nog steeds te veel wind. Nou dan maar naar mijn kamer om een beetje te lezen.

Toen om een uur of 13 maar weer eens gebeld naar de meneer van de balie en nog steeds geen kabelbaan. Tja, toen ben ik toch maar gaan zwemmen in het zwembad. Je moet wat. Ik was net lekker geinstalleerd toen het ineens ontzettend bewolkt werd en uiteindelijk ging het ook regenen. Meer een miezer dan echte regen, maar toch. Ik kreeg het er koud van. Toen ik stond te bibberen om de handdoeken weer in te leveren zei de meneer achter die balie dat het vandaag ook maar 27 graden was. Tjonge dat belooft nog wat voor thuis.

Ik ben net nog even langs de meneer van de balie gewandeld en hij meldde mij dat het morgen waarschijnlijk ook zo zal waaien. Dus ook morgen geen kabelbaan ga ik nu maar vanuit. Dus zit ik nu bij een (relatief) duur restaurant het geld uit te geven dat ik anders aan de taxi en de kabelbaan had gespendeerd. Ik heb een heel lekker (soort) vispotje gegeten. Kost maar liefst E 10. Jawel! Misschien neem ik zo ook nog een toetje. Heb ik de hele vakantie nog niet gedaan. Of ja, en ze hebben hier dus gratis wifi. Ook een aanbeveling.

Morgen nog 1 dagje hier. Waarschijnlijk bij het zwembad :). En dan zaterdag nog een dag in Singapore. Mijn plan toen ik hier naar toe ging was om daar bij het zwembad te gaan zitten (ja, de luchthaven van Singapore heeft een zwembad), maar na al dat hangen bij zwembaden weet ik niet of ik daar nu wel zin in heb. Alternatief is winkelen al dan niet gecombineerd met een museum. Ik kijk zaterdagochtend maar waar mijn pet naar staat.

Groeten, Tanja

1. Wim Wisse:
    27 januari 2011
    Tanja,
    wat een prachtige zonsondergang. Geweldig.

Groet, Wim W.
  2. Ciska:
    28 januari 2011
    Hoi Tanja,
    Hier nog even een berichtje van mij. Ik ben ziek geweest, dus heb je niet echt heel erg gevolgd. Net je laatste paar berichtjes gelezen. Om de kakkerlak moest ik wel lachen! Ik zag het al helemaal voor me: een sprong uit bed, dat beest door de lucht en jij in een rechte lijn naar de badkamer.Haha!
    Op dit moment is het hier erg mooi weer. Wel koud (rond het vriespunt) maar wel erg zonnig. De komende dagen zou het zo blijven gelukkig. Goed inpakken dus als je hier weer aankomt. Goeie terugreis!
    Groetjes Ciska
  3. Anneke van Steenwijk:
    28 januari 2011
    Hoi Tanja,
    Het eind is al weer in zicht... heel goeie terugreis. Het is hier heerlijk januariweer met zon, maar ook nachtvorst. In de kampioen staat een heel verhaal over Maleisie, dat ga ik dit weekend eens lezen.

Groetjes van Anneke