Weer terug in Yangon

13 februari 2013 - Yangon, Myanmar

Hallo allemaal,

Sinds halverwege de middag ben ik weer in Yangon. Wel een overgang hoor: om 10.30 stond ik op van mijn strandbed en een paar uur later stond ik weer midden in een drukke stad. Ik moest ook even wennen aan de warmte (want geen zee om af te koelen).

Maar het is toch ook wel weer leuk om hier te zijn. Ik zit nu in een hotel vlak bij de grote pagode. En die ligt in de dure wijk. Er staan hier knotsen van huizen met grote hekken er om heen. Het Gooi is er niks bij. De restaurants zijn ook een stuk duurder, maar dat geeft niet want ik heb net als vorig jaar een luxeprobleem: ik heb te veel geld in mijn portemonnee.

Dat probleem ga ik morgen proberen op te lossen. Ik ga nog wat shoppen, twee keer duur eten en nog een keer naar de pagode in het donker. Ik zag hem net van een afstandje verlicht en dat zag er wel spectaculair uit.

Wat een nieuws van de paus trouwens: ik zette eergisteren de tv nog even aan voordat ik ging eten en toen zag ik het nieuws. Ik heb nu CNN aan staan en het gaat er nog steeds over.

Groeten, Tanja

P.S. Ik heb net wat foto's van de afgelopen dagen geplaatst (zie mapje Ngapali onder foto's).

1. Wim Wisse:
    Tanja,
    De Koningin heeft het goede voorbeeld gegeven aan de Paus. Teveel geld in de portemonnee: dat luxeprobleem ken ik niet.
    Groet en geniet nog.
  2. Eva Beekman:
    13 februari 2013
    Klopt. De Paus treedt af. Hij gaat wonen in een klooster en zal daar zijn dagen slijten. Dan komt er een nieuwe. Ik denk wel dat ik al weet wie het wordt ... Karla Paus! Let maar op. :-)
    Groetjes,
    Eva
  3. Attie schokker:
    13 februari 2013
    fijn dat je een luxe probleem hebt kun je de laatste dagen ookin luxe gaan eten en misschien nog wat leuks voor je zelf vinden mooie foto die zonsondergang groetjes ma