Nyaung Shwe

24 januari 2013 - Nyaungshwe, Myanmar

Hallo allemaal,

ik ben sinds een uur of 4 in Nyaung Shwe. Dit hotel heeft nog geen wifi, maar wel een internethoek. Dus daar zit ik nu.

De vlucht hier naar toe was er eentje met strubbelingen. Eerst ging ik om onduidelijke redenen anderhalf uur later vliegen. Gelukkig was me dat gisteren via het hotel al meegedeeld en kon ik vanochtend dus eerst op het gemakje ontbijten. Maar eenmaal op de luchthaven had het vliegtuig nog eens bijna 2 uur vertraging. Op mijn vraag waarom, was het antwoord "nobody knows". Tja.

Het instappen ging trouwens ook op een wonderlijke manier. Iedereen kreeg een sticker op zijn shirt gedrukt. Elke vlucht een ander kleurtje. Er wordt alleen in Birmees omgeroepen om welke vlucht het gaat. Het is dus een kwestie van goed om je heen kijken welke Birmees dezelfde kleur sticker heeft en die in de gaten houden.

Maar goed: de chauffeur stond netjes te wachten en reed me hier in een uurtje naar toe. Het is een heel leuk plaatsje met wat toeristen, maar vooral mensen die gewoon aan het werk zijn. De straatjes zijn stoffig, de brommers lawaaierig, de vrachtauto's oud en je ziet hier zelfs paard en wagen. Dat is nog eens terug in de tijd! Morgen is het markt en dat schijnt een enorme happening te zijn. Dus daar hoop ik veel foto's te kunnen maken.

En verder ga ik hier de komende dagen varen op het meer en in de omgeving fietsen.

O ja, het is hier inderdaad iets frisser. Ik heb nu een vestje aan.

Groeten, Tanja

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Eva Beekman:
    24 januari 2013
    Ha, ha! Nobody knows! Die ga ik hier op het werk ook gebruiken. Lijkt me in veel gevallen erg van toepassing. Wat zijn die mensen praktisch: iedereen een sticker in een bepaald kleurtje. Het werkt wel, lijkt me. Fijne dag nog, Tanja.
    Groet,
    Eva
  2. Attie schokker:
    24 januari 2013
    nu dat is een hele belevenis zo,n vlucht het is te hopen dat het niet iedere keer zo gaat nog veelplezier en ik volg je wel
  3. Loes:
    24 januari 2013
    Ach moet je nu een vestje aan? Wat naar toch. Hier is het onverminderd koud, dus dikke wolle vesten, wanten, mutsen, dikke jassen en wat dies meer zij. Maar wel met een zonnetje dus. Tanja nog veel plezier ik kijk uit naar de fotoos.

groet

Loes
  4. Tim:
    25 januari 2013
    Ha kamergenote, je hebt al genoeg meegemaakt zo te lezen. Waarom mogen we hier mensen niet meer labelen als het toch praktisch en werkzaam is haha. Hier was het vanochtend -12, geniet van de mooie reis en tot in februari. Groet, Tim