Mandalay

28 januari 2013 - Mandalay, Myanmar

Hallo allemaal,

Ik ben in Mandalay. En mijn hotel hier heeft wifi. Erg handig. Het is tot nu toe alleen niet erg snel, dus of ik hier ook foto's kan uploaden betwijfel ik. Maar dat zie ik morgen wel.

De reis ging vandaag zeer voorspoedig. We hadden nu maar een half uurtje vertraging. Toch was het weer een hele belevenis. Nu was het omroepen wel in het engels en dus iets makkelijker te begrijpen. Tot mijn verrassing kreeg ik geen stoelnummer, maar mocht ik gaan zitten waar ik wilde. En toen we landden in Mandalay bleek het vliegtuig nog verder te gaan en er stapten maar 4 mensen uit.

De mannen van de bagage stapten met onze bagage bij ons in de bus en loodsten ons in no-time langs de immigratie terwijl ze iets riepen wat wij niet verstonden (ik vermoed zoiets als binnenlandse vlucht en geen visum nodig of zo). En na een ritje van ongeveer een uur stond ik al bij het hotel.

Ik heb ondertussen een stuk van Mandalay te voet verkent en tot nu toe ben ik er niet kapot van. Het is vooral een grote stad (de tweede stad na Yangon) en het is ontzettend druk met heel veel getoeter. En op elke straathoek staat een chauffeur van een taxi en/of brommertaxi en/of fietstaxi die je vraagt waar je heen gaat en waarom niet met hem. Daar werd ik een beetje moe van. Vooral vanwege de overgang vanuit het zeer relaxte Nyaung Shwe.

Maar gelukkig kom ik hier niet voor Mandalay zelf, maar voor dingen in de omgeving, dus ik ga er morgen op uit (was ik toch al van plan). Met fiets of taxi. Afhankelijk van de warmte.

Groeten, Tanja

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Eva Beekman:
    28 januari 2013
    Hoi Tanja, grappig dat vliegtuig. Het lijkt wel een busdienst: vrije zit en haltes. Volgens mij heeft dat hectische gedoe in Mandalay toch wel iets aparts. Ik mag dat wel. Ik ben een weekje "uit beeld" maar ik zal met genoegen jouw belevenissen inhalen. Je weet er altijd iets leuks van te maken. Tot over een week en veel plezier in de omgeving van Mandalay!
    Groet, Eva.
  2. Attie schokker:
    28 januari 2013
    hoi tanja fijn dat je weer op je volgende plaats bent aangekomen geniet er maar van ik blijf je wel volgen gr ma
  3. Attie schokker:
    groot nieuws de koningin treed af op 30 april gr ma
  4. Anne de Rooij:
    28 januari 2013
    Nou Tanja, je mist wat hier in NL hoor! Ha! Lekker wel! ;-) Koningin Beatrix geeft de pijp aan eh... Willem-Alexander.

Los daarvan mis je hélemaal niks (smeltende sneeuw, gladheid, Hollands gemopper), dus geniet lekker daar en veel plezier met het verkennen van de omgeving morgen!
  5. Wim Wisse:
    Tanja,
    Je foto's van gisteren vond ik prachtig. Volgens mij is het een prachtig land. Geniet nog, ook van de drukte ;-)

Groet, Wim
  6. Tanja:
    29 januari 2013
    Hallo allemaal,

Wat een nieuws om mee wakker te worden: Bea die aftreedt! Dat is beter koninklijk nieuws dan tijdens mijn vorige reis (prins Friso).

Groeten, Tanja