Koninklijk dagje

29 januari 2013 - Mandalay, Myanmar

Hallo allemaal,

Wat een nieuws zeg: Bea die aftreedt. Gelijk heeft ze op haar leeftijd. Ik heb hier ook een koninklijk dagje gehad. Ik ben naar de 2 voormalige koningsteden gegaan en een plaats met heel veel tempels. Ik heb niet geteld, maar ik heb daar en onderweg zeker 500 tempels gezien. Zelfs voor mij een beetje veel van het goede :)

Gezien de gunstige ontwikkeling van mijn budget (ik geef nog minder uit dan ik al dacht) heb ik besloten om vandaag in stijl en luxe te doen en daarom heb ik een auto met chauffeur gehuurd (uiteraard na eerst even onderhandeld te hebben). Daarom kon ik ook alle 3 plaatsen op 1 dag bezoeken.

De eerste was Sagaing, met tig tempels. Heel bijzonder, vooral het uitzicht, want 2 tempels liggen op heuvels. Daarna ben ik naar de oude hoofdstad Inwa gegaan. Je wordt dan bij een aanlegsteiger gedropt en gaat met een bootje naar de overkant en daar staan dan paard-en-wagens klaar die je kunt huren. Ook daar heb ik een discount weten los te peuteren. Die kar neemt je dan mee langs (alweer) tempels en een teakhouten klooster. Erg leuk! En ook mooie dingen gezien. Terug bij de boot heb ik nog een leuk souveniertje voor mezelf gekocht.

Als laatste was het op naar de oude koningsstad Amarapura. Daar liggen weer kloosters, maar vooral een teakhouten brug van ruim een kilometer over een meer. Een geweldige plek. Ik heb de brug op en neer gelopen. Heel relaxed.

Ik heb ook foto's geplaatst!

Groeten, Tanja

P.S. voor degenen die mij (ook) mailen: ik kan hier bij geen van mijn mailadressen. Tot nu toe lukte dat wel. Zal in Bagan (vanaf vrijdag) ook wel weer lukken.

1. Attie schokker:
    29 januari 2013
    weer veel moois gezien en zelfs met paard en wagen ook hele mooie foto/s gr ma
  2. Marian:
    29 januari 2013
    geweldige mooie foto's en verhalen, hoezo jaloers!
  3. Margreet:
    30 januari 2013
    Hai Tanja,
    Heerlijk om zo mee te kunnen genieten van een echt bijzonder land, mooie foto's ook!
    groetjes,
    Margreet