Bagan

1 februari 2013 - Bagan, Myanmar

Hallo allemaal,

sinds het middaguur ben ik in Bagan. Zoals ik gisteren al schreef moest ik al om 6.30 weg. Bij de luchthaven aangekomen bleek mijn vlucht gecancelled. Maar ik kon zo over naar een andere vlucht van een uur later. Alleen had die wel een uur vertraging. Op mijn vraag waarom: er was mist in Bagan. De engelse meneer naast mij zegt: "maar het vliegtuig komt toch uit Heho"? Dat klopte, maar toch was mist in Bagan de reden van de vertraging. We moesten er allebei erg om lachen en de Myanmarezen lachten vrolijk met ons mee.

Afijn, dat uur vertraging werd  anderhalf uur vertraging, maar uiteindelijk was ik dan om 12.00 uur in Bagan. Mijn hotel hier is geweldig. Mooie houten vloer, leuke veranda, televisie met engels nieuws en een zwembad (vanmiddag al gezwommen). En wifi, maar alleen bij de receptie.

Nadat ik me had geinstalleerd in de kamer ben ik op zoek gegaan naar een lunchplek en ik belandde in een straatje met een stuk of 10 westerse restaurants. Dat wil zeggen: normale stoelen, een kaart in het engels en soms zelfs westers eten (pizza, pasta). In diezelfde straat heb ik een fiets voor 6 dagen gehuurd en daar ben ik het plaatsje mee gaan rondfietsen. Erg leuk. Stukken leuker dan Mandalay. Hier ga ik me de komende 5 dagen wel vermaken!

Die engelsman vond Mandalay trouwens ook verschrikkelijk, dus het lag niet alleen aan mij. Morgen ga ik een beetje bijtijds op pad om naar de belangrijkste tempels te fietsen: de reden dat ik hier zo veel dagen ben en die fiets heb gehuurd. Het is hier trouwens 's avonds ook fris: ik heb een vestje aan :)

Groeten, Tanja

P.S. ik kan weer bij mijn mail!

1. Attie schokker:
    1 februari 2013
    mooie fiets lijkt op die van kos ookeen mooi terras goed dat je deze plaats mooier lijkt ik hoop dat je veel plezier hebt groetjes ma en marc en elisa die zijn hier