De cirkel is weer rond

16 februari 2012 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hallo allemaal,

ik ben weer terug waar ik begonnen ben: in het Traders-hotel in Kuala Lumpur. Deze keer een paar verdiepingen hoger, maar de kamer ziet er precies hetzelfde uit.

Gisteren had ik dus mijn eerste tegenvaller: mijn telefoon wil niet meer opladen. Ik heb daar een handig snoertje voor dat je in de USB-ingang van de laptop stopt en dan laadt hij mee met de laptop. Maar gisteren dus ineens niet. Ik heb nog de andere uitgangen geprobeerd, nog een keer uit en aan zetten. Maar helaas. Nou ja, dat is nou ook weer niet het ergste wat je kan overkomen.

Vandaag was gelukkig weer een dag van meevallers. Het begon al in het hotel in Ao Nang. Ik kreeg ongevraagd een discount op de kamerprijs. En een dusdanige discount dat ik dit hotel er bijna een nacht van kan betalen!

Toen ik vroeg waarom (nadat ik ze uiteraard bedankt had) werd mij verteld omdat ik zo'n goede gast was geweest. En toen ik vroeg wat ze daar mee bedoelde zei de receptioniste dat ik zo vriendelijk was tegen het personeel en dat ik de kamer zo netjes had gehouden. Dat lijkt mij normaal gedrag, maar de receptioniste liet doorschemeren dat de Zweden die ze normaal in huis hebben daar heel anders over denken.

1. Tanja:
    16 februari 2012
    Hallo allemaal,
    ik had nog meer geschreven, maar de wifi hier is een beetje wispelturig (om het zacht uit te drukken). Dit was al de vierde poging om mijn bericht te publiceren. Ik geef het op.

Wordt (ergens anders waarschijnlijk) vervolgd.

Ga zo eerst ergens eten.

Groeten, Tanja
  2. Eva Beekman:
    16 februari 2012
    De ZWEDEN zijn niet zo netjes? Zien ze jou voor Zweeds aan?
    Da's apart. Is je haar misschien blonder geworden door de zon?
    Maar wel leuk dat je je gewoon gedraagt en dat het hotelpersoneel dit als bijzonder ervaart en ook nog beloont.
    Prima, toch?
    Groet, Eva