Alweer zo'n dag

29 juli 2017 - Ayutthaya, Thailand

Hallo allemaal,

vandaag ben ik weer op mijn fietsje gestapt. En nu naar de tempels wat verder weg. Bij de ene tempel was een soort retraiteoord en daar liepen heel veel mediterende Thai rond. Allemaal in witte kleding met de vouwen er nog in. Heel raar om daar als grote buitenlander in gewone kleding tussen te banjeren. Bij 2 andere tempels was het ook erg druk, maar dan met biddende Thai.

Na de tempels ben ik naar de oude Hollandse wijk gefietst. Daar is niet zo heel veel van over, maar er is wel een klein museum over de geschiedenis. Leuk om te zien. Ik kwam onder andere een foto tegen van Bea en een kaart waar Middelburg op stond aangegeven. Met dank aan onze VOC-mentaliteit zullen we maar zeggen.

Toen ben ik terug gepeddeld naar mijn hotel om even af te koelen en me geestelijk voor te bereiden op de boottocht. Dat was nog een heel avontuur. Het was vrij lastig om bij elke stop op en af de boot te stappen. Zeker voor iemand van middelbare leeftijd met een versleten knie (ik). Een andere passagier bood me een hand aan, maar die heb ik beleefd geweigerd omdat ik dan alleen maar het gevoel heb dat ik sneller moet dan ik kan en dan gaat het juist verkeerd. Dat heb ik uiteraard even uitgelegd. Zijn vrouw begon meteen over haar versleten heup en dat ze de operatie zo lang mogelijk uitstelt. Dat doe ik ook, dus dat schept een band. Haar dochter van een jaar of 20 begon tijdens ons geanimeerde gesprek met haar ogen te rollen. Die had het verhaal duidelijk vaker gehoord :). Al met al was het toch erg leuk.

​Morgen ga ik nog 1 tempel bekijken en dan ga ik relaxen bij het zwembad bij het hotel van de zus van Jeeda. Mogen we gratis gebruik van maken. Toch leuk.

Groeten, Tanja

1. Attie schokker:
    29 juli 2017
    alweer mooi verhaal het weer was dus ook goed beter dan hier vandaag veel regen dus maar binnen blijven trouwens ook mooie foto/s gr ma