Beven

10 mei 2010 - Sabang, Indonesië

Hallo allemaal,

ik zal jullie eerst even gerust stellen: wij vernamen gisteren dat er een aardbeving in Atjeh was. Maar wij hebben er helemaal niks van gemerkt.

We zijn net op pad geweest voor borden, glazen en andere boodschappen. Nu nog even internetten en zo dadelijk weer terug naar het guesthouse. Dat is nu wel zo ongeveer klaar: ook de schilderijtjes en de spiegels hangen sinds gisteren aan de muur. Nu moeten de laatste meubelen nog arriveren en dan is het helemaal klaar.

Gisteren zijn we weer met de boot weg geweest om te snorkelen, weer een paar mooie plaatsen gevonden met koraal en/of hele grote vissen. Sinds zaterdag is het hier een beetje raar weer: veel onweer (gerommel in de verte) en af en toe regen. Daardoor is het nogal benauwd, maar zodra je afkoeling zoekt in het water is het erg aangenaam.

Marian heeft helaas iets raars opgedaan: we zijn er nog niet uit wat het nu is. Eczeem of een allergische reactie. Het ziet in ieder geval erg rood en ontstoken uit en het jeukt (zegt Marian). Het zit bij haar mond en op armen en benen. Ik heb al gekscherend gezegd dat ze of mond-en klauwzeer heeft of een vleesetende parasiet. Hopelijk gaat het snel over.

Zo dadelijk gaan we even surfen naar een goed hotel in Medan. Daar gaan we donderdag naar toe. En nu ga ik nog even kijken of er nog nieuws is.

Groeten, Tanja

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wim Wisse:
    10 mei 2010
    Hoi Tanja,
    Marian heeft op haar web-site niks geschreven over haar 'mond- en klauwzeer'. Dit misschien om het thuisfront niet ongerust te maken (bijv. haar moeder). Ik zal er niks over schrijven aan Marian. Wens ze wel sterkte van mij.
    Je hebt nog niks geschreven over je taak op Sabang, nl foto's maken van het questhouse en de mooie plekken op Sabang. Ongetwijfeld heb je al aardig wat foto's gemaakt. Ik ben er benieuwd naar.
    Groet, Wim