Wat een avontuur

1 augustus 2017 - Sukhothai, Thailand

Hallo allemaal,

Gisteren gereisd met de bus. Dat was toch weer een beleving: eerst met de tuk tuk naar het busstation. Dat helemaal geen busstation was, maar meer een bushalte aan de snelweg. Jeeda had gemeld dat die bus altijd op tijd is, dus ik moest daar op tijd zijn. Maar die bus kwam drie kwartier te laat. Maar het bleek dat er een gratis maaltijd bij de prijs inbegrepen was. Dat was weer een meevaller (of nou ja, het idee dan; echt lekker was het niet).

​Bij aankomst wordt je gedropt in Nieuw Sukhothai, maar mijn hotel (en dat van heel veel mensen) zit in Oud Sukhothai, wat 12 kilometer verderop is. Dat levert een hoop gedoe op met onderhandelingen over de prijs van een tuk tuk. Maar goed: uiteindelijk was ik dan hier.

Sukhothai is een klein stadje. Vroeger de hoofdstad en daardoor veel oude tempels (ook Unesco). Vanochtend ben ik vroeg op de fiets gestapt en ben ik langs diverse tempels gefietst. Erg mooi allemaal. Het was alleen bloedheet, dus tegen de middag was ik wel klaar met het fietsen. Bovendien zag de lucht er wat dreigend uit. Het is hier tenslotte regentijd; hoewel ik daar nog niet heel veel van gemerkt heb. Morgenochtend fiets ik langs de resterende tempels die ik nog wil zien.

Na een lekkere lunch heb ik eerst een buskaartje gekocht voor donderdag naar Chiang Mai (gek genoeg kun je wel vanuit Oud-Sukhothai vertrekken) en daarna heb ik me terug getrokken in mijn kamer en heb ik de tijd nuttig besteed met de boekingen van alle volgende stappen: hotel in Chiang Mai, vlucht naar Krabi op maandag 7/8,  hotel in Ao Nang (in de buurt van Krabi) en vlucht naar Bangkok op 15/8.

Een paar jaar terug was ik ook in Ao Nang en dat is me toen prima bevallen. Het is een leuk toeristenplaatsje met een prachtige omgeving. Daar ga ik echt vakantie vieren bij het zwembad/ aan het strand.

Terwijl ik dit zat te typen was er even een stortbui, maar het is alweer droog en de zon schijnt weer. Op naar het diner dus :)

Groeten, Tanja

1. Wim Wisse:
    1 augustus 2017
    Leuk om je verhaall te lezen. Zelf zit ik in Frankrijk en de wifi is hier niet geweldig.nu pas iets van je gelezen. Volgens mij geniet je volop.Leuk!.
    Groet Wim
  2. Attie schokker:
    1 augustus 2017
    mooie tempels en het lijkt wel een aardige fiets maar dat valt
    misschien wel tegen ik zag zo/n beetje het verdere programma nog veel plezier gr ma
  3. Lilian:
    2 augustus 2017
    Prachtige foto's!!
    Die tempels.... het blijft fascinerend! En toch ook allemaal weer anders ...
    Op naar Chiang Mai: ook mooi !!
    Groeten, Lilian